1) نهادینه سازی پاسخگویی اجتماعی در برنامه ریزی های آموزشی - حرکت در جهت ارتقای پاسخگویی اجتماعی سیاست های آموزش عالی سلامت - تدوین بیانیه رسالت اجتماعی شفاف در حوزه برنامه ریزی آموزشی - توجه به مقوله پاسخگویی اجتماعی در نظام ارزشیابی، ارتقاء و استخدام اعضای هیات علمی و کارکنان - ارتقای تعاملات بین رشته ایی و همکاری های بین حرفه ای در راستای همگرایی علوم - توجه به مقوله پاسخگویی اجتماعی در پذیرش دانشجویان 2) حرکت در جهت ارتقای جنبه های پاسخگویی اجتماعی کوریکولوم ها - تاکید بر الگوی تدوین برنامه های درسی مبتنی بر شایستگی و توانمندی - توسعه آموزش در عرصه و آموزش مبتنی بر جامعه - توجه به هدایت و طراحی برنامه های آموزش مداوم و حین خدمت دانش آموختگان رشته های مختلف در راستای نیازهای جامعه - انجام نیازسنجی وسیع و همه جانبه از جامعه به عنوان محور اصلی برنامه ریزی های آموزشی 3) حرکت در جهت جلب مشارکت نهادهای اجتماعی در برنامه ریزی آموزشی - تشکیل کارگروه های پاسخگویی اجتماعی در سطح دانشگاه با حضور ذینفعان از بطن جامعه - جلب مشارکت نهادهای اجتماعی در برنامه ریزی های آموزشی 4) توانمند سازی اعضای هیات علمی در زمینه پاسخگویی اجتماعی - آشنا سازی اعضای هیات علمی با مفاهیم پاسخگویی اجتماعی - گنجاندن برنامه های آموزشی ترویجی در قالب دوره های توانمند سازی، بازآموزی و فرهنگی - اجتماعی برای اعضای هیات علمی و کارکنان در زمینه پاسخگویی اجتماعی 5) ارتقای نقش اعضای هیات علمی به عنوان الگوهای آموزنده در زمینه پاسخگویی اجتماعی - تسهیل و ترغیب حضور اعضای هیات علمی در فعالیتهای اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد با تخصیص امتیازات تشویقی - تسهیل و ترغیب تعاملات خارج برنامه آموزشی با دانشجویان و بدنه جامعه از طریق حضور در نشست ها و مجامع اجتماعی 6) انگیزه سازی در اعضای هیات علمی به منظور حضور موثر در عرصه های اجتماعی - بازنگری آیین نامه های ترفیع و ارتقا و پر رنگ کردن نقش فعالیت های اجتماعی در آنها - معرفی و تشویق اعضای هیات علمی دارای فعالیت های اجتماعی قابل توجه 7) ارتقای دانش، باور و بینش دانشجویان در حوزه پاسخگویی اجتماعی - حرکت در جهت ارتقای دانش دانشجویان در حوزه مفاهیم پاسخگویی اجتماعی - گنجاندن مفاهیم پاسخگویی اجتماعی در کوریکولوم های موجود رشته مقاطع علوم پزشکی - برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با مباحث پاسخگویی اجتماعی برای دانشجویان 8) حرکت در جهت ارتقای جامعه پذیری دانشجویان گروه پزشکی - تسهیل مواجهه زود هنگام دانشجویان با عرصه های اجتماعی 9) اختصاص قسمتی از تکالیف و پروژه های دانشجویی به حضور و فعالیت در عرصه های اجتماعی - معرفی و تشویق دانشجویان دارای فعالیت های اجتماعی اثرگذار 10) حرکت در جهت ارتقای حضور اثر بخش دانشجویان در عرصه های اجتماعی - تسهیل و چابک سازی فرآیندهای اداری برای ثبت و فعالیت انجمن های دانشجویی فعال در حوزه های اجتماعی 11)حمایت و هدایت تحقیقات علوم سلامت به سمت نیازهای جامعه - هدایت طرح های تحقیقاتی به سمت تعیین و پیش بینی نیازهای جامعه و حل مشکلات آن 12) اجرای طرح های جامع و مستمر نیازسنجی برای شناسایی و پیش بینی نیازهای جامعه و مشکلات نظام سلامت - اولویت بندی طرح های پژوهشی مبتنی بر نیاز - تشویق و حمایت از طرح های تحقیقاتی مبتنی به حل مشکلات جامعه - گنجاندن ارزش ها و معیارهای پایه پاسخگویی در پژوهش ها 13) هدایت پایان نامه های دانشجویی در راستای پاسخگویی به نیازهای حال و آینده جامعه - تنوع بخشی به شیوه های اجرای پایان نامه های دانشجویی بر اساس نیاز نظام سلامت و جامعه - انتخاب عناوین و موضوعات پایان نامه ها مبتنی بر نیازها و مشکلات جامعه - تشویق و حمایت از پایان نامه ها مبتنی به حل مشکلات جامعه 14) محصول محور نمودن طرح های تحقیقاتی - توجه به بحث تجاری ساری محصولات آموزشی - حمایت از پایان نامه های محصول محور - حمایت از طرح های تحقیقاتی محصول محور |